نایلون کاور فرش و موکت

کاور فرش و موکت

هنر فرش بافی یکی از قدیمی‌ترین و اصیل‌ترین هنرها در میان ایرانیان است. ایرانیان همواره به استفاده از فرش‌های دستباف در منازل خود رغبت نشان داده‌اند و سعی کرده‌اند با استفاده از این هنر بی‌نظیر، زیبایی و گرمای بیشتری را به منازل خود ببخشند. به همین خاطر مراقبت از این گنجینه ایرانی از محل تولید تا محل استفاده اهمیت بسیاری دارد. شرکت تماشاپلاست با تولید نایلون (کاور) فرش هم وطنان عزیز را در نگهداری و مراقبت بیشتراز فرش‌های خود یاری می‌کند.

با استفاده از نایلون (کاور) بدنه اصلی فرش از عوامل محیطی مانند باران، گرد و خاک و حشرات موذی سالم باقی می‌ماند. علاوه بر آن، کاور کردن ریشه فرش‌ها نیز یکی دیگر از موارد استفاده از نایلون فرش است. ریشه‌های فرش از آن جایی که ظریف هستند در برابر پا خوردگی طولانی مدت و  گرد و خاک، حساس و آسیب پذیر می‌باشند، این عوامل باعث نازک شدن ریشه فرش و در نهایت پوسیدگی و پارگی آن می‌گردد.

ابعاد و ضخامت نایلون عریض بسته‌بندی فرش

برای تولید پلاستیک بسته بندی فرش، موکت و گلیم ابعاد و ضخامت نایلون بسیار مهم بوده و می‌بایست بر مبنای عواملی نظیر وزن و ابعاد فرش و سایر محصولات مورد نظر، اقدام به تولید پلاستیک (کاور) نایلونی نمود. پلاستیک فرش تولید شده باید قابلیت تحمل وزن فرش در زمان جابجایی و طول و عرض متناسب و کافی جهت بسته بندی انواع فرش و موکت را داشته باشد تا در برابر کشش و آسیب‌های احتمالی دچار مشکل نگردد. با تماشاپلاست میتوانید سفارش خود را براساس ابعاد و ضخامت مورد نیاز کالای موردنظر شخصی‌سازی کنید. در تماشاپلاست نایلون فرش در ابعاد مختلف و مورد نیاز مشتری و ضخامت 50 تا 120 میکرون تولید می‌شود.

انواع کاور نایلونی بسته بندی فرش

نایلون رولی بسته‌بندی پرفراژدار: این مدل از کاورهای نایلونی، پس از تولید فیلم خام و اجرای چاپ بر روی آن ( در صورت چاپی بودن )، با دستگاه دوخت مخصوصی به صورت رول‌های پرفراژ دوخت می‌شوند که در زمان مصرف می‌توان با جدا نمودن هر عدد کاور نایلونی از قسمت پرفراژدار و قرار دادن موکت یا فرش درون آن بسته‌بندی صورت گیرد.

نایلون رولی بسته‌بندی روده ای (تویوب): این طرح از کاور نایلونی به صورت رول بوده و بدون دوخت و پرفراژ تولید خواهد شد که در زمان مصرف نیز با برش دستی می‌‌توان یک کاور را از رول اصلی جدا و محصول مورد نظر را بسته بندی نمود که این مدل را با نام تویوب، لوله ای، دولا و … نیز می شناسند.

کاربردهای کاور نایلونی

کارخانه‌های تولید فرش دست بافت و ماشینی

تولید کنندگان موکت، جاجیم، گلیم و گبه

کارگاه ها و کارخانه‌های قالیشویی

کارخانه‌های تولید کننده پارچه

سایر مشاغل مرتبط با صنایع منسوجات دستی و ماشینی

قیمت تولید کاور(پلاستیک) فرش و موکت

هزینه‌های تولید پلاستیک فرش و بسته بندی‌های پلی اتیلنی به عوامل متعددی مرتبط می باشد. از جمله عوامل تاثیرگذار عبارتند از

قیمت مواد اولیه

کیفیت پلاستیک

رنگی یا بدون رنگ بودن

چاپ یا بدون چاپ

ضخامت و ابعاد

طراحی و انواع چاپ

تولید نایلون بسته‌بندی فرش در ابتدا به صورت خام تولید می‌شود و بنا به درخواست مشتری امکان چاپ وجود دارد

چاپ فلکسو :

چاپ فلکسو یکی از متداولترین روشهای چاپی برای چاپ روی متریال‌های غیر جاذب می‌باشد. چاپ فلکسو به صورت روتاری بوده و روی متریال‌های رول چاپ می‌شود. در چاپ فلکسوگرافی از کلیشه‌های فوتوپلیمری استفاده می شود و این کلیشه ها قابل انعطاف هستند  به این چاپ، چاپ فلکسو یا انعطاف پذیر گفته می شود. این دستگاه تا ۱۲ رنگ قابلیت چاپ دارد، اما این نکته حائز اهمیت است که حتی پر جزئیات ترین تصاویر هم تا ۷ رنگ بیشتر مصرف نمی کنند و بسیار کم پیش می آید طرحی دارای ۱۲ رنگ مجزا باشد.

چاپ هلیوگراور :

چاپ هلیوگراور گونه‌ای از چاپ‌های برجسته است. در چاپ هلیوگراور از کلیشه‌های فلزی (غالباٌ چدنی) استوانه‌ای شکل استفاده می‌شود که طرح مورد نظر به تفکیک رنگ بر روی آنها حک می‌شود. این روش چاپ به دلیل استفاده از کلیشه‌های چدنی برای چاپ تیراژهای پائین مقرون به صرفه نیست. چاپ هلیوگراور عموما برای چاپ بر روی سطوح نایلونی کاربرد دارد.